لامپ آتشین

لامپ ال ای دی آتشین

لامپ های آتشین به تازگی وارد بازار شده اند و با زیبایی و جذابیت خود چشم های خیلی‌ها را خیره کرده اند. این لامپ با شبیه سازی مشعل های قدیمی نوری شعله مانند و گرم تولید میکند. 

در این مقاله ضمن باز کردن محتویات این لامپ ها از تکنولوژی ساخت آنها پرده بر میداریم.

لامپ ال ای دی آتشین
لامپ های آتشین نور شعله مانند زیبایی خلق میکنند

برخی از آنها مانند شکل بالا به شکل تصادفی نورهای نقطه ای و چشمک زن ایجاد میکنند و برخی دیگر بیشتر حالت شعله مانند دارند. طرز کار همه آنها یکسان است و از دیودهای نوری برای نوردهی استفاده میکنند.

درون لامپ های آتشین چیست ؟

همانطور که در تصویر زیر مشخص است SMD ها روی قطعه ای استوانه ای  شکل سوار شده اند و بدون حباب ، نوری خیره کننده و روشن تولید می کنند.

در لامپ شعله ای با نور نقطه ای (بالا سمت راست) استوانه ای که دیود های نوری رو آن سوار است قطر تقریبا یکسانی با حباب (diffuser) دارد و این نزدیکی باعث مشخص بود دیودهای نوری لامپ مشود. مانند زمانی که پشت شیشه مات حمام ایستاده اید ، هرچه به شیشه مات نزدیک تر باشید ، از سمت مخالف بیشتر قابل رویت هستید.
از طرف دیگر در لامپ سمت چپ قطر استوانه داخلی کمتر از قطر حباب است و این موضوع باعث محو شدن دیود های نوری می شود.

 

دو نوع لامپ آتشین

اگر صفحه ی دیود های نوری را از رو استوانه آن جدا و درایور و سایر قطعات آن را باز کنیم نهایتا به شکل زیر میرسیم.

بطور متوسط هر لامپ 100 دیود نوری دارد که بر روی صفحه ای پلاستیکی چسبانده شده و بر روی استوانه آلومینیومی نصب میگردد. استوانه آلومینیومی گرمای تولید شده هر ال ای دی را به بیرون لامپ هدایت میکند و باعث طول عمر بیشتر این لامپ میگردد.
حباب این لامپ در قسمت بالا حفره ای دارد . این حفره با افزایش گردش هوا باعث خنک ماندن لامپ میشود.
جریان برق پس از عبور از سرپیچ لامپ وارد قسمت درایور میشود. درایور جریان برق شهر را به جریان DC که مورد نیاز دیودها است تبدیل میکند. همچنین کنترلر این برق مستقیم رو طوری به دیودها منتقل میکند که نور لامپ حالت شعله مانند به خود بگیرد. برخی از کمپانی ها ادعا میکنند کنترلر آنها میلیون ها حالت مختلف شعله را شبیه سازی میکند . این تعداد زیاد باعث طبیعی تر جلوه کردن نور این لامپ ها میشود. البته بررسی ما روی برند های مختلف نشان داد که لامپ هر ۶ ثانیه الگوی خود را تکار میکند و خبری از میلیون ها الگو نیست.

در ویدئو زیر طرز کار این لامپ ها را ببینید:

نتیجه گیری:
شکی نیست که این لامپ موفقیت بالایی در بازار خواهد داشت . این لامپ زیباست ، کم مصرف است و با زیبایی خود چشم ها را خیره خواهد کرد. اگر شما نیز بدنبال تزیین محوطه های خارجی منزل خود هستید ما این لامپ را به شما توصیه میکنیم . 

نگین آریامشاهده نوشته ها

Avatar for نگین آریا

فروشگاه‌ نگین آریا به فروش انواع لامپ‌های LED اختصاص پیدا کرده است. در این فروشگاه‌ها، می‌توانید انواع مختلف لامپ‌های LED را با قیمت‌های متفاوت، در قالب پکیج و یا به صورت تکی خریداری کنید.

2 دیدگاه ها

  • واقعا چه چیزهایی که میشه با این اس ام دی ها ساخت ولی به فکر ما نمیرسه،البته میرسه ولی امکاناتش نیست.

  • با سلام،لطفا بفرمایید لامپ هلیوس موجود می باشد، ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *